Gezonde wentelteefjes met warm fruit

Wie heeft er nou geen nostalgisch gevoel bij wentelteefjes? Je dagelijkse boterhammen maar dan net even anders. Traditionele wentelteefjes worden gemaakt met wit brood, ei, volle melk, basterdsuiker en kaneel. Dit kan natuurlijk gezonder, deze gezonde wentelteefjes met warm fruit zijn gezoet met honing en afgetopt met zoete blauwe bessen en frambozen. Een verantwoord ontbijtje dus!


Gezonde wentelteefjes met warm fruit recept

  • Kom of diep bord
  • Steelpan
  • Spatel
  • 4 sneetjes Volkoren/spelt brood
  • 2 eieren
  • 100 ml amandel melk
  • 2 eetlepels honing/ahorn siroop
  • 1 theelepel kaneel
  • Scheutje olijfolie
  • Diepvries frambozen en blauwe bessen
  1. Kluts de eieren amandelmelk, honing/ahorn siroop en kaneel in een bakje.
  2. Leg het brood één voor één, aan beide kanten in het ei-mengsel.
  3. Verhit een scheutje olijfolie in een koekenpan op medium hoog vuur.
  4. Bak het gewelde brood aan beide kanten goudbruin.
  5. Zet ondertussen een steelpannetje met de bevroren frambozen en blauwe bessen op een laag vuur. Voeg hier een klein beetje honing/ahorn siroop en kaneel aan toe. Laat op een laag vuur langzaam sudderen met een deksel erop.
  6. Serveer de wentelteefjes op een ontbijtbordje. Snijd ze schuin doormidden en leg ze half over elkaar op het bordje. Garneer met de gestoofde frambozen en blauwe bessen, een beetje honing/ahorn siroop en een snufje kaneel. Bon appétit!

Geef een antwoord